Hansel & Gretel witch hunters (2013) - Ивица и Марица против вештица

 "Ивица и Марица против вештица" је имао толико лошу оцену критичара и звучао ми је толико лоше да нисам ни помишљао да га гледам. Онда сам случајно на телевизији наишао на филм и одгледао га. Елем, филм се зове "Ивица и Марица против вештица" и не можете очекивати неког Тарковског или Кополу. Мени се свидео јер има тај неки шмек који су имале серије 90-их, типа "Бафи", или онај "Тарзан" са паранормалним створењима. Свидело ми се што су углавном практични ефекти, дакле, костимиране и нашминкане гротескне вештице и студио претворен у пећину, итд. Свиделе су ми се ненамерно (или можда намерно) смешне сцене, типа, кад се боксују са вештицом (хахах), или кад Ивица улеће у кућу правећи колут напред да би га вештица декнула лопатом, и тако то. Многи филму замерају на крвавим, насилним сценама али мени су и оне карикатура правог насиља, подсећају мало на лоше слашер филмове. Све је у филму неозбиљно и помало глупо али опет ти је занимљиво, јер је у свему томе забавно (убијају вештице електричним пиштољем и митраљезом у 18. веку, ако је и 18. има много анахронизама, но кога брига?). Филм није толико лош да је добар, има својих квалитета уоквиру те campy илити кич, шунд забаве. Да ли да гледате? Немам појма, и не морате баш, зависи од расположења. Мени лично је много бољи од скорашњих Марвел урадака, овде бар не умишљају да померају границе филмске уметности, нити су нарочито помпезни. Људи су се забавили, убацили много костима и маски, много бизарне али упечатљиве борилачке кореографије, чачкали по бајкама које волимо, и спремили једно двадесет канти вештачке крви. Мене што се тиче, може.



Comments

Popular posts from this blog

Possum (2018)

The Place

Il comissario Ricciardi