You Won't Be Alone (2021) Нећеш бити сама

 You Won't Be Alone је македонски филм кога су званично окарактерисали као хорор, али ја га не бих тако назвао. Више је етно-бајка, какве су причали браћа Грим или какве је и Вук Караџић бележио, а већина њих, заиста, имају у себи доста хорора. Вештица која је цео живот провела изоловано узима обличја различитих особâ и упознаје живот. Тако да је овај филм чудан спој The Witch, Маликовог Дрвета живота, и богатог македонског фолклора. Мене је ово последње највише дојмило. Прикази лепог и тешког сеоског живота у 19. веку, из перспективе особе којој је то све ново, којој је то све игра, искуство, учи се мирису, додиру, осмеху, плачу, интимности. Тако да се филм, у суштини, бави егзистенцијалним питањима кроз бајковит, поетичан (буквално главни лик исказује поезију), па и хороран начин. Мане филма су веома спор темпо, понављајући обрасци, и на крају ипак некако млак утисак, иако сâм филм јесте добар. Ваљда емоције нису досегле ону зрелост коју су аутори очекивали (јер нарација није толико богата), па нам крај нема сасвиим задовољавајућу катарзу или, просто, закључак. Још једном, све похвале за костимографију, сценографију, камеру, етнографску припрему за филм, заиста сам отишао у Македонију у 19. век, и мене је то највише одушевило. Чак ми се чини да македонски којим причају није онај македонски који сам навикао да чујем, али то ће већ Македонци потврдити или негирати. Да ли филм препоручујем – па, да, онима којима се свидело описано. Није ремек дело али сјајан одмор од америчких блокбастера. Због неколико сцена крвавог насиља, неколико сцена секса, али и главног антигонисте који је као појава ходајућа ноћна мора, но и због теме коју они неће у потпуности разумети – филм није за децу.


Comments

Popular posts from this blog

Possum (2018)

The Place

Il comissario Ricciardi