Хадерсфилд - из православне перспективе

 Од оних домаћих играних филмова на које сам наишао, мени је најбоље приказао православну срж - Хадерсфилд. Иако ни по чему осим по суштини не може да се уброји у православне филмове - а мало ли је то? Има их који су препуни православне форме, а нису ме такли ни штапом. Истина је да је филм већим делом мрачан, па и депресиван, на моменте и вулгаран, али баш зато је лик Ивана, некад психички оштећеног али сада ка Богу загледаног комшије, православца и добричине, толико јарко светло у свету таме, да вас прича до краја сасвим разоружа и расплаче. Глоговац је свој задатак савршено разумео и изнео једну од најбољих, ако не и најбољу улогу каријере. И иначе ми се свиђа замисао да Православље не приказујемо нужно и само кроз ликове канонизованих Светих, већ кроз ове наизглед неприметне, скрајнуте људе који су светила, на свој, скроман и ненаметљив начин, и то у најмрачнијим местима. Свиђа ми се да не причамо само кроз шаблонски научене поуке, већ да будемо смели, да прикажемо и људски пад, прљавштину, грозоту, често инспирисани и самима собом, и ненаметљиво, а опет јасно - укажемо на Христа као Пут. У клипу је само детаљ, но она последња сцена, она ме скоро сваки пут расплаче, људи су невероватан посао направили.



Comments

Popular posts from this blog

Possum (2018)

The Place

Il comissario Ricciardi