The Creator

 

 


 Creator је овогодишњи научно фантастични филм којег сам са великим задовољством погледао у биоскопу. Ово је заиста филм за биоскоп. Шта ми се свидело? То што је режисер зналачки оживео насловне стране sci fi магазина уз које сам одрастао (мада сам рођен после њих). То су, дакле, насловне часописа Сириус и оног старог Политикиног Забавника док је био већег формата, па и естетику многих стрипова тог жанра француско-белгијске школе (Moebiusa, рецимо). Екстремно широки кадрови нас уводе у свет у којем вештачка интелигенција ратује са људима. Толико много прелепих локација - снимљених на лицу места, толико вештих и ненападних специјалних ефеката. Акционе сцене не прати камера која се тресе у немогућим угловима, слика је кроз цео филм перфектна, као и кадрирање и звукови. Ту је и спој руралне Кине и модерне технологије, очигледни омажи сајберпанку, море детаља у овом занимљивом свету. Шта ми се није свидело? Прича је добрим делом предвидљива, Дензелов син не може ни прићи очевој харизми и таленту, и упитан сам да ли ово није још једна одбрана вештачке интелигенције, и то у ери где већ почиње да прави белај. Но ако филм схватимо као метафору, бајку, свакако "ради посао". Визуелно један од бољих филмова у овом жанру које сам гледао и да су причу мало затегли, имао би шансе да постане памтљивији. Но мени је до краја свакако држао пажњу.

 

 

Comments

Popular posts from this blog

Possum (2018)

The Place

Il comissario Ricciardi