Vermines

 Vermines је француски филм из 2023. о најезди паука-убица. Почетак ме се веома дојмио, свидела ми се режија, углови камере, изграђивање напетости и музика уз њу. Свидели су ми се и живописни ликови са својим карактеристикима, полако си их упознавао и доносио закључке о њима. Добро почињу и напади тих паука, вешто изведено. Онда почиње страх и хистеричне реакције од свих наших актера. Разумем да би се свако уплашио, али ако наредних сат времена сви урлају из петних жила, сасвим се изгуби јачина и смисао те емоције. Осим што вичу због паука, вичу и једни на друге. Више пута сам смањивао тон. Умарала ме је и француска хипхоп музика куд јој место није, уништи напетост и генерално ме иритира. Аутор је хтео да направи и социјални коментар али мени лично је сувише нацртан, сведен, скоро као карикатура у идеолошком памфлету. Тако је овде полиција сасвим безлична појава, збирна именица, која чини по нагону силе, као и пауци. Јасно, уметничка слобода, но помало незрела, као да исказује личне фрустрације. Иако су компјутерски, пауци су, махом, реални. Крајем никако нисам задовољан, просто ми нема смисла, али о томе не бих овде. Упркос свему, иако не може ни прићи далеко супериорнијој "Арахнофобији", "Гамад" није лош филм. Успешно гради напетост, успешно уплаши, на моменте смори мелодрамом куд јој место никако није, али вредан гледања. Иако ћу га, нема сумње, врло брзо заборавити.


 

Comments

Popular posts from this blog

Possum (2018)

The Place

Il comissario Ricciardi