Мерлин

 Није ни почела школа а ја се већ прехладио. Гледало ми се нешто лагано, питко а забавно. Идеалан избор је био "Мерлин", мини серија из 98е. Сасвим ми има шмек старих фантазија од којих је круна Џексонов "Господар прстенова". Од недостатака бих истакао просто ужасне компјутерске ефекте и апсурдне анахронизме, боље да нису спомињали историјски контекст. Сјајна глумачка постава предвођена Сем Нилом, а прате га Изабела Росалини, Мартин Шорт којег нисам прво ни препознао а који често "краде шоу", Хелена Бонам Картер дивно мацнута као и често што је, увек фаца Рутер Хауер ("сузе на киши") а и она што је глумила злу краљицу у Гејм ов троунз, не знам име ни глумице ни лика. Снимљено за ТВ, формата 4:3, необично много труда је уложено у естетику фантазије, сценографију, и неке оригиналне приступе режији. Нарочито ми се свидела прича, класична стара бајка која обавезно има у себи трагедију, са неким модерним "обртима" (божанства која нестају ако их забораве, промене неких познатих митолошких ликова...) - но мени је то добродошло, да прича не би била сувише позната и досадна. Класична бајка за одрасле (знате већ, због инцеста, насиља итд, гледао сам као дете "Екскалибур" и даље га се плашим). Све у свему, препорука.


 

Comments

Popular posts from this blog

Possum (2018)

The Place

Il comissario Ricciardi